Skip to content
Ejendomsmæglerudsagn: Godt og børnevenligt område, hvor der bliver leget på vejene med naboernes guldklumper, tæt på skole, svømmehal, fodboldbane og massere af grønne områder perfekt til at gå ture og nyde naturen.

31. august 2016

Referat fra bestyrelsesmøde i grundejerforeningen Maglehøj 31. August 2016

Til stede: Svend-Erik Nielsen, Mikael Karlsen, Alexander Lunde, Grethe Abkjær, Mette Wolf og Lisa Andersson (referent).

Dagsorden

  1. Godkendelsen af dagsorden
  2. Godkendelse af referat fra sidste møde
  3. Opfølgningspunkter fra sidst

3.a. Status på vejene

– personlige henvendelser vedr ukrudt/buskads

– huller (havntornvej)

– skilte (er der indhentet tilbud?)

– cykelstier/skolestier

3.b. Vedtægter – opfølgning fra sidste møde

3.c. Økonomi og bankstatus

3.d. Status pc ér

3.e. Snerydning – hvordan er aftalen?

3.f. Mailgruppe for grundejerne – status

3.g Hjemmeside/cvr m.m.

  1. Evaluering af vejfesten
  2. Dato til næste generalforsamling
  3. Ukrudtsbekæmpelse
  4. Fliser på fortovene
  5. Info til grundejerne
  6. Næste bestyrelsesmøde
  7. Evt.

Ad 1.

Dagsorden til mødet i dag blev godkendt, dog med tilføjelse af 2 ekstra punkter:

“Ukrudtsbekæmpelse” og “Fliser på fortovene”.

Derudover ændredes punkt 3.g til: “Hjemmeside/CVR m.m.

Ad 2.

Referatet fra mødet den 1. Juni 2016 blev godkendt.

Ad 3. Opfølgningspunkter fra sidst

Ad 3.a. Status på vejene

personlige henvendelser vedr ukrudt/buskads

Svend-Erik har skrevet til 4 grundejere efter besigtigelsesturen i juni. To har gjort noget siden og to har igen fået en ny henvendelse.

huller (havntornvej)

Det hul der var tættest på Kristtornvej er blevet repareret, men der er fortsat huller længere nede på Havntornvej. Svend-Erik har igen henvendt sig til kommunen. Svend-Erik følger op.

skilte (er der indhentet tilbud?)

Mikael har sendt forespørgsler ud til skiftefirmaer og afventer tilbud. Punktet skal med på næste møde.

cykelstier/skolestier

Der er forsat ikke noget nyt siden sidst. Kommunen har lovet at tage fat i det senere på året. Den vestlige sti ved vi endnu ikke om kommer med i år. Kommunen mangler også at fræse op omkring faskinerne, der måske kan være grunden til, at det andet vedr. stierne afventer. Svend-Erik følger op med kommunen, når vi når lidt længere hen på året, hvis der ikke er sket noget.

Ad 3.b. Vedtægter – opfølgning fra sidste møde

Svend-Erik har gennemgået vedtægterne og har i dag sendt vedtægterne til advokat Jens R. Andersen med kommentarer og forslag til enkelte ændringer samt anmodet om generel gennemgang.
Svend-Erik gennemgik kort de kommentarer, han foreløbig var kommet med til de eksisterende vedtægter. Vi afventer nu advokatens generelle gennemgang og justering af det hele og gerne en
modernisering af sproget.

Ad 3.c. Økonomi og bankstatus

Der er nu kommet styr på bankfuldmagter m.m., sådan at Mikael og Svend-Erik kan skrive under og klare betalingerne. Indestående giver pt. ikke nogen særlige renter, som de står nu. Da der står i vedtægterne, at man kun kan investere i statsobligationer er vi derfor indtil videre nødt til at afvente vedtægtsændringerne, så vi har en bredere investeringsmulighed for beløb, der ikke går til den almindelige løbende drift.

Ad 3.d. Status pc ér

Lisa har haft kontaktet Frank inden sommerferien, som lovede at følge op vedr. 2 gratis brugte pc’er installeret med fuld officepakke til en årspris på 800 kr. Frank skulle senere kontakte Mikael
vedr. levering og betaling af officepakke, men Mikael har ikke hørt noget. Spørgsmålet er om vi skal gøre yderligere, eller blot leve med, at det er privat udstyr? Vi blev enige om, at vi ikke gør yderligere omkring pc’er, indtil videre og benytter os af egne pc’er eller tablets. Alt foreningsrelevant gemmes i dropbox, som Mikael har oprettet og i vores grundejerforeningsmail.
Lisa skriver til Frank at det ikke længere er nødvendigt.

Ad 3.e. Snerydning – hvordan er aftalen?

Vi kender endnu ikke aftalen, men ved, at kommunens veje tages først og herefter kommer turen til vores veje. Mikael kontakter entreprenøren i anledning af sit kasserererhverv og hører lidt om aftalen og hører om der evt kan oprettes en skriftlig aftale vedr betaling m.m..

Ad 3.f. Mailgruppe for grundejerne – status

Lisa har oprettet en liste med de mailadresser, vi har fået ind. Der er fortsat en del, som vi ikke har mailoplysninger på. Vi har pt. fået 29 mailadresser oplyst. Vi følger op i vores næste  informationsbrev til grundejerne, som forventes at komme efter næste møde i bestyrelsen.

Ad 3.g Hjemmeside/cvr m.m.

Domæne og cvr-oplysninger er nu ændret, så det passer med korrekte kontaktoplysninger. Vi er igang med at indhente digitale signaturer, sådan at vi også kan få adgang til digital postkasse m.m. Der er foreløbig indhentet signaturer til Lisa, Svend-Erik og Mikael. Der blev også drøftet udvikling af hjemmesiden, som vi vil tale videre om på næste møde.

Ad 4. Evaluering af vejfesten

Festen var igen en succes. Svend-Erik nævnte, at han synes, det var et flot arrangement. Der var enighed om i bestyrelsen at fortsætte med det og anmode foreningen om et årligt tilskud. Økonomien til årets vejfest hang lige præcis sammen. Der var et lille overskud som kan gives videre til næste festudvalg.

Ad 5. Dato til næste generalforsamling

Næste generalforsamling blev aftalt til den 15. Marts 2016. Det skal undersøges om vi evt kan være et andet sted end hallens mødelokale, så der er bedre plads til at mange kan møde op og være med. Alexander undersøger om vi evt kan være på Magleblik skolen. Svend-Erik har spurgt Erik Vinther, om han igen vil være dirigent til generalforsamlingen. Det vil han gerne.

Ad 6. Ukrudtsbekæmpelse

Alexander har igen i år været rundt i området og sprøjte fortovene. Vi skal vurdere om det evt. er en udgift som skal med i budgettet igen, som noget vi betaler os fra eller om vi skal finde andre løsninger på sigt. Til næste møde taler vi om mulige løsninger.

Ad 7. Fliser på fortorvene

Der er mange fliser som ikke er meget værd mere. Der er nok flere, som ikke magter selv at udskifte dem. Der er brug for et overblik over, hvor det er værst henne. Og det bør undersøges, hvad det vil koste, hvis vi evt. skal have udbedret dem etapevis eller lignende. Det kan indarbejdes i et kommende budget.
Mikael undersøger det.

Ad 8. Info til grundejerne

Vi udarbejder et informationsbrev til alle efter næste bestyrelsesmøde.

Ad 9. Næste bestyrelsemøde

Næste bestyrelsesmøde aftalt til den 17. November 2016 kl. 19.30 hos Mette.

Ad 10. Evt.

Svend-Erik oplyste, at han har undersøgt, hvem der har vedligeholdespligten af arealet ved Bukketornvej og seniorbofællesskabet. Arealet hører til vores eget område, og derfor er et grundejerforeningen som skal vedligeholde det.
Svend-Erik har også skrevet til bold-klubben vedr parkering m.m på Bukketornvej.

Back To Top